بلوئر ارزن – بلوئر روبوسکی

تعمیر بلوئر در اصفهان

انواع بلوئر روتس، طرز کار و موارد استفاده از بلوئرهای روتس

پمپ‌ها یکی از مهمترین تجهیزات در هر صنعتی هستند. تفاوتی نمی‌کند که شما یک کارگاه کوچک دارید و یا اینکه یک کارخانه را مدیریت می‌کنید. به هر حال براساس نوع کسب و کار خود، به یک بلوئر نیاز خواهید داشت. بلوئر روتس یکی از مهمترین انواع بلوئر هوادهی است که در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل لازم دانستیم در این مقاله در مورد طرز کار و کاربرد‌های بلوئر روتس، مزیت‌ها و همچنین انواع بلوئر روتس مطالبی را برای شما ارائه نماییم.

مکانیسم و طرز کار بلوئر روتس


 

 

 


اجازه دهید ابتدا طرز کار بلوئر روتس را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. اگر تصمیم گرفته‌اید برای شرایط کاری خود به سراغ پمپ‌های مکنده و دمنده بروید، قطعاً بلوئر روتس یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. بلوئر روتس در واقع همان بلوئر هوادهی است که به صورت زیر عمل می‌کند:

  • ابتدا باید هوا وارد بلوئر شود. در مسیر ورودی، فیلتر‌هایی تعبیه شده است تا هر گونه ناخالصی و ذرات معلق در هوا گرفته شده و هوای کاملاً پاکیزه و سالم وارد دستگاه شود.
  • در مرحله دوم، متراکم شدن سیال هوا انجام می‌گیرد. از آنجایی که قرار است سیال با فشار بسیار زیادی از داخل دستگاه خارج شود، بنابراین باید به اندازه کافی متراکم ‌گردد. تنوعی که در بین انواع بلوئر روتس وجود دارد این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید دبی تا ۹ هزار مترمکعب را در اختیار داشته باشید. بنابراین براساس نیاز کاری خود، می‌توانید بهترین بلوئر را خریداری کنید. بلوئر روتس در دو حالت فشار پایین و فشار بالا طراحی می‌گردد. به طور کلی بلوئر‌ها فشار بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی بار و مکندگی بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلی بار را برای شما فراهم می‌کنند.

نکته‌ای که لازم می‌دانیم در همین قسمت در مورد آن صحبت کنیم، اهمیت بازرسی به موقع و تنظیم بلوئر روتس است. اکنون با بررسی مکانیسم عمل بلوئر روتس متوجه شده‌اید که امکان تغییر فشار و دبی و حتی تغییر توان و دور موتور الکتریکی در بلوئر‌ها وجود دارد. قطعا تمامی قطعاتی که در بلوئر‌ها قرار گرفته‌اند، در نهایت به عملکرد دستگاه کمک می‌کنند. پس اگر هر کدام از این قطعه‌ها دچار مشکل گردند، کارایی پمپ نیز دچار اختلال گشته و شما نمی‌توانید عملکرد بسیار خوبی را از آن به دست بیاورید. به همین دلیل است که بازرسی به موقع از بلوئر روتس اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در واقع شما باید در بازه‌های زمانی منظم، سرویس بلوئر روتس را انجام دهید. در زمان راه‌اندازی بلوئر‌ها، حتماً کارشناس مربوطه براساس ویژگی‌های تعریف شده در دستگاه برای شما توضیح خواهد داد که بهتر است بازرسی را در چه زمان‌هایی انجام دهید تا در صورت بروز نقص در هر یک از قطعات، از سوختن و خرابی کامل آن جلوگیری گردد و بتوانید با تعمیرات و با هزینه کمتر، مجدداً از این بلوئر برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده بلوئر روتس

طرز کار بلوئر
طرز کار و کاربرد بلوئر روتس

با توجه به اینکه سرویس و بازرسی منظم از بلوئر روتس برای دریافت بهترین کارایی از دستگاه اهمیت زیادی دارد، بنابراین لازم است با اجزای بلوئر‌ها نیز آشنا شوید و بدانید هر یک از این قطعات و اجزا، چه نقشی را در دستگاه ایفا کرده و چه مقدار تحت آسیب و فشار قرار دارند، با شناخت اجزای بلوئر تا حد زیادی با طرز کار بلوئر آشنا می‌شوید.

  • پوسته بلوئر روتس

پوسته یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده بلوئر است که در واقع روکش دستگاه به حساب آمده و باعث می‌شود جریان هوا به صورت کاملاً یکنواخت وارد دستگاه گردد. اگر پوسته بلوئر روتس آسیب ببیند به دلیل اینکه ورودی و خروجی هوا نیز از کنترل خارج می‌گردد، هم عملکرد دستگاه افت کرده و هم قطعات دیگر تحت فشار قرار خواهند گرفت. بنابراین باید حتماً سرویس بلوئر روتس را در زمان‌های مشخص انجام دهید تا اگر خراش، شکستگی یا حتی سوراخ کوچک بر روی پوسته مشاهده شد، سریعاً آن را ترمیم کنید.

  • روتور‌ها

آنچه باعث فشرده‌سازی هوا در بلوئر‌ها می‌گردد، روتور نام دارد که عنوان لوب نیز شناخته می‌شود. بنابراین خراب شدن روتور‌ها باعث می‌شود عمل فشرده‌سازی هوا به درستی انجام نگیرد. اگر مشاهده می‌کنید که تحت فشار تنظیم شده، هوای خروجی از فشار مورد نظر برخوردار نیست، باید عملکرد روتورها کنترل گردد.

  • عینکی

یکی از اجزای مهمی که در بلوئر روتس وجود دارد، عینکی است که با شیار برگشت هوا، به افزایش فشار هوای خروجی و کاهش میزان صدای تولید شده توسط بلوئر کمک می‌کند.

  • مکانیکال سیل

زمانی که سیال در داخل بلوئر روتس فشرده می‌شود، باید از طریق لوله‌های خروجی به قسمت مورد نظر انتقال یابد. اگر این هوای فشرده شده به خارج از دستگاه نشت کند، کارایی بلوئر روتس افت پیدا خواهد کرد. در نتیجه در قسمت ورودی شفت، یک مکانیکال سیل یا آب بند مکانیکی قرار می‌دهند تا از خارج شدن هوای فشرده شده جلوگیری گردد.

  • چرخ دنده‌ها

برای افزایش گشتاور روتور‌ها و از طرف دیگر کنترل دور موتور، باید حتماً چرخ دنده در داخل بلوئر روتس وجود داشته باشد. بنابراین خرابی در چرخ دنده‌ها باعث می‌شود دور روتور و در نهایت عملکرد بلوئر دچار مشکل گردد.

مزیت‌ های بلوئر روتس

بلوئر روتس روبوسکی

همانگونه که گفتیم اگر در بین بلوئر‌ها تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که انواع بلوئر هوادهی مانند بلوئر روتس جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین پمپ‌ها داشته و اغلوب صنایع از این بلوئرها استفاده می‌کنند. در واقع آنچه باعث محبوبیت بلوئر روتس شده است، ویژگی‌هایی که در این دستگاه تعریف شده و باعث برتری آن نسبت به سایر پمپ‌های هوادهی گشته است:

  • در مقایسه بین بلوئر روتس با پمپ‌های وکیوم متوجه خواهید شد که راندمان کارایی بلوئر روتس بسیار بالا بوده و قابلیت تنظیم فشار و دبی، این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید عملکرد آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
  • با توجه به اینکه هوای خروجی از بلوئر روتس به هیچ عنوان روغنی نمی‌شود، بنابراین هوای خروجی کاملاً تمیز خواهد بود.
  • جالوب است بدانید که اغلوب کارفرمایان در زمان خرید بلوئر‌ها به این موضوع نیز توجه دارند که عیب‌یابی و تعمیرات آن راحت باشد. چنین شرایطی را می‌توانید با بلوئر روتس تجربه کنید.
  • همانطور که گفته شد بلوئر روتس قابلیت تحمل فشار بالا را نیز دارد و اگر لازم باشد، براساس نوع سیال و نیاز کاری خود، می‌توانید فشار هوا را افزایش دهید.

مهمترین کاربرد‌های بلوئر روتس

بلوئر‌ها تنوع بسیار زیادی داشته و همین موضوع منجر به تنوع کارایی آن‌ها می‌گردد. بلوئر روتس را می‌توانید در موارد زیر مورد استفاده قرار دهید:

  • استفاده از بلوئر روتس در صنایع غذایی
  • صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع نساجی
  • صنایع اسید‌سازی
  • پرورش ماهی و میگو
  • استفاده از بلوئر روتس در تصفیه خانه فاضلاب
  • استفاده از بلوئر روتس در صنایع چوب
  • ساخت فن
  • صنعت خودرو‌سازی
  • استفاده از بلوئر روتس برای تأمین هوای کوره
  • استفاده از بلوئر در زمینه کشاورزی برای راه‌اندازی ماشین‌های سمپاشی
  • استخر

انواع بلوئر روتس

اما اجازه دهید که به بررسی انواع بلوئر روتس نیز بپردازیم. ما در ابتدای این مطلوب در مورد قابلیت تنظیم فشار و دبی در بلوئر روتس با شما صحبت کردیم. همین موضوع باعث تنوع این دستگاه‌ها می‌شود. در واقع شما باید در زمان خرید بلوئر روتس، حتما فشار و دبی درج شده بر روی دستگاه را بررسی کرده و به شرایط کاری خود توجه داشته باشید تا بتوانید دستگاهی متناسب با نیاز کاری خود تهیه کنید.

همچنین در خرید بلوئر روتس باید به نام برند مربوطه نیز توجه داشته باشید. برای مثال برند روبوسکی از بهترین برند‌های شناخته شده در این زمینه است. از آنجایی که کیفیت دستگاه‌های تولیدی در بین برند‌های مختلف متفاوت است، بنابراین در تقسیم‌بندی انواع بلوئر روتس باید نام برند را نیز لحاظ کنیم. اگر بخواهیم علت برتری برند بلوئر روبوسکی نسبت به سایر برند‌ها را بررسی کنیم، باید به چند مورد زیر اشاره داشته باشیم:

  • قیمت بلوئر روتس روبوسکی نسبت به سایر انواع بلوئرها بسیار مناسب‌تر است.
  • دامنه کارایی بلوئر روبوسکی متنوع بوده و این موضوع نشان‌دهنده قابلیت تنظیم فشار و دبی در انواع بلوئر روتس روبوسکی است. به عبارتی می‌توان بلوئر روبوسکی را به عنوان بلوئر ارزان معرفی نمود.
  • میزان صدای تولید شده در بلوئر روتس روبوسکی بسیار پایین‌تر از سایر بلوئر‌هایی است که در بازار وجود دارد.

اصفهان بلوئر، مرکز تخصصی سرویس و تعمیرات انواع بلوئر روبوسکی و ارزن است. امکان تعمیر بلوئر صنایع مختلف و در سراسر ایران وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۷۸۸۵۶۸۰ یا ۰۹۱۳۳۸۹۱۰۶۰ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری پست