بلوئر ارزن – بلوئر روبوسکی

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف، ابعاد گسترده‌ای دارد. این تجهیزات، می‌توانند هوایی با فشار و دمای مناسب را در اختیارتان قرار دهند. بلوئرها همچنین در جابجایی و انتقال جریان هوا نیز نقش چشمگیری دارند. در ادامه با کارشناسان اصفهان بلوئر همراه باشید تا شما را با کاربرد تجهیزات هوادهی در صنایع مختلف، آشنا کنیم.

معرفی بلوئرهای هوادهی: بهترین دمنده‌ها برای صنایع مختلف

در حال حاضر حیات بسیاری از صنایع مهم را وابسته به بلوئرهای هوادهی، می‌دانند. بلوئرها، تجهیزاتی کاربردی و منحصر به فرد هستند که می‌توانند گاز یا هوا را در حجم و فشار معین، به داخل لوله‌ها و دیفیوزرها منتقل کنند. در واقع این تجهیزات، به عنوان دمنده‌های هوایی شناخته می‌شوند.

آنچه بلوئرهای هوادهی را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند، کاربرد دوگانه آن است. این امر، بدین معنی است که بلوئرها علاوه بر دمندگی، در مکندگی جریان هوا نیز نقش دارند. بلوئرهای هوادهی را با توجه به نوع کاربری صنایع و همچنین حجم انتقال هوا، به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند.

در حال حاضر بلوئرهای دوار با جابجایی مثبت و بلوئرهای گریز از مرکز، به عنوان کاربردی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین دمنده‌های صنعتی شناخته می‌شوند. توجه داشته باشید که بلوئرهای گریز از مرکز برای صنایعی که مصرف هوای آزاد آن‌ها بیش از ۸۵ متر مکعب بر دقیقه باشد، مناسب هستند. کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف، تنها به انتقال جریان هوا محدود نمی‌شود؛ بلکه از این تجهیزات می‌توان برای تنظیم دیفیوزرهای تخلیه هوا نیز استفاده کرد.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف و عوامل موثر بر آن

بلوئرهای هوادهی در صنایع مختلف، عملکرد ویژه‌ای را از خود نمایان می‌سازند. این تجهیزات دارای عملکرد اتوماتیک هستند و می‌توانند حجم و فشار هوا را با توجه به آهنگ مورد نیاز هر صنعت، تنظیم کنند. از بلوئرها معمولا برای قطع و وصل جریان هوا، تنظیم هوای ورودی و خروجی، تنظیم دیفیوزرهای تخلیه کننده و … استفاده می‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، از چند دستگاه بلوئر به صورت موازی استفاده کنید. کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف به چگالی جریان گاز نیز بستگی دارد.

در واقع با افزایش چگالی هوا یا گاز، میزان فشار نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. در نتیجه بلوئر هوادهی برای فشرده سازی هوا، نیاز به نیروی بیشتری دارد. از دیگر عوامل موثر بر عملکرد و کاربرد این تجهیزات را می‌توان، دمای هوا یا گاز دانست. دمای قابل قبول در هر بلوئر، متفاوت است. به همین دلیل هر صنعت باید با توجه به نیاز خود، نسبت به خرید بلوئرهای هوادهی اقدام کند.

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع پتروشیمی

بلوئر های هوادهی در صنایع پتروشیمی نیز کاربرد دارند.

ادامه حیات صنایع پتروشیمی بدون بلوئرهای هوادهی امکان‌پذیر نیست

گازها، عناصر اصلی صنایع پتروشیمی هستند. از این جهت این صنایع به منظور فشرده سازی بسیاری از گازهای ناپایدار نظیر فلاورها، کلر، هیدروژن، نیتروژن و … ناچار به استفاده از بلوئرهای هوادهی هستند. کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، تنها به فشرده سازی گازها محدود نیست. این تجهیزات در اکثر سیستم‌های خشک کننده نیز نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند. همچنین از آن‌ها می‌توان جهت انتقال گازهای خورنده و اسیدی، مواد منفجره و … استفاده کرد.

بلوئر هوادهی، جزء جدایی ناپذیر صنایع تصفیه آب و فاضلاب

در صنایع آب و فاضلاب، از شیوه‌های مختلفی جهت فرایند تصفیه، کمک می‌گیرند. یکی از این روش‌ها، تصفیه لجن فعال نام دارد که بلوئرهای هوادهی، اعضاء اصلی آن هستند. این تجهیزات با فشرده سازی اکسیژن و انتقال آن به سطوح زیرین فاضلاب، موجب تجزیه بیولوژیکی باکتری‌ها می‌شوند.

بلوئرهای هوادهی، سرعت تصفیه فاضلاب‌ها را افزایش داده و راندمان کاری را بالا می‌برند. به گونه‌ای که می‌توان گفت بدون کمک بلوئرها، امکان تولید پساب تصفیه شده مطلوب، وجود نخواهد داشت. از دیگر کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف نظیر تصفیه آب و فاضلاب، می‌توان به شستشوی فیلترها به روش معکوس، تصفیه پساب SBR و MBR، هوادهی به لاگون‌ها و … اشاره کرد.

استفاده از بلوئر هوادهی در تصفیه آب و فاضلاب

بلوئر های هوادهی برای تصفیه آب و فاضلاب نیز کاربرد دارند.

لزوم استفاده از بلوئر هوادهی در کارخانه سیمان و آرد

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف، بسیار وسیع و گسترده است. به گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها برای جابجایی مواد تولیدی نیز استفاده کرد. بلوئرهای هوادهی در صنعت تولید سیمان و کارخانه آرد، به منظور جابجایی مواد بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی، استفاده می‌شوند. این تجهیزات با تولید فشاری معادل ۸۰۰ میلی‌بار، می‌توانند سیمان یا آرد تولید شده را به داخل هاپرهای مخصوص هدایت کنند. این امر، با حفظ استانداردهای بهداشتی، سرعت تولید مواد آردی یا سیمانی را افزایش می‌دهد.

صنایع پرورش ماهی و کاربرد بلوئرهای هوادهی در آن‌ها

در صنایع پرورش آبزیان، مخلوط کردن اکسیژن با آب، اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به تنهایی کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف نظیر پرورش آبزیان را مشخص می‌کند. تجهیزات هوادهی، با فشرده سازی اکسیژن و انتقال آن به سطوح مختلف آب، به رشد آبزیان کمک می‌کنند. بلوئرهای هوادهی در تولید هوای سالم و با فشار برای پرورش انواع ماهی‌ها نیز نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند. جلوگیری از سمی شدن آب، افزایش ضریب غذایی آبزیان، افزایش رشد باکتری‌های هوازی، بهبود هضم غذا ماهیان و … از دیگر کاربردهای تجهیزات هوادهی در صنایع پرورش ماهی، هستند.

صنایعی که ملزم به استفاده از بلوئرهای هوادهی هستند

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف، تنها به موارد گفته شده محدود نمی‌شود. این تجهیزات در صنایع دیگری نظیر اسید سازی، انتقال پنوماتیک مواد، شیشه سازی، فولاد، ماشین‌آلات نقاشی، نساجی و … نیز کاربرد دارند. جالب است بدانید که تامین هوا و مخلوط کردن مواد در استخرهای گالوانیزه و آبکاری، توسط بلوئرهای هوادهی انجام می‌گیرد.

این بلوئرها همچنین به عنوان توبرو شارژ، در صنایع تامین هوای سوخت ماشین‌های با حجم بالا، فعالیت می‌کنند. ماشین‌های سم‌پاشی، خشک‌کن‌ها، جمع آوری گرد و غبار، معادن و … از دیگر مصرف کننده‌های تجهیزات هوادهی هستند. دمنده‌ها و مکنده‌های جریان هوا، نقش گسترده‌ای در صنایع دارویی و غذایی دارند و بهبود عملکرد کارخانه‌های تولیدات خوراکی، کمک می‌کنند.

خرید بلوئر هوادهی برای صنایع مختلف

برای خرید بلوئر هوادهی باید نوع کاربرد آن در نظر گرفته شود.

نتیجه‌گیری

کاربرد بلوئر هوادهی در صنایع مختلف، باورنکردنی است. این تجهیزات به اندازه‌ای اهمیت دارند که بدون وجود آن‌ها، حیات بسیاری از صنایع امکان‌پذیر نخواهد بود. باید بدانید که بلوئرهای هوادهی، طول عمر مشخصی دارند و ممکن است با گذشت زمان، نیاز به تعمیر داشته باشند. تعمیر این تجهیزات فرایندی بسیار حساس است و باید توسط متخصصان مجرب انجام گیرد. اصفهان بلوئر، با برخورداری از کادر تخصصی، به تعمیر بلوئرهای هوادهی در سراسر ایران، می‌پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این مجموعه، با شماره‌های درج شده، تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری پست